

{{getName(product)}}
Vårt pris: {{ incVat(product.price, product.vatRate) }} kr Vårt pris: {{ incVat(product.price, product.vatRate) }} kr Rek. pris: {{ incVat(product.pricePrevious, product.vatRate) }} kr {{ incVat(product.price, product.vatRate) }} kr {{ incVat(product.pricePrevious, product.vatRate) }} kr {{ incVat(product.price, product.vatRate) }} krTotalt: {{total(product.quantity, product.price, product.vatRate)}} kr
{{getName(product)}}
Vårt pris: {{ incVat(product.price, product.vatRate) }} kr Vårt pris: {{ incVat(product.price, product.vatRate) }} kr Rek. pris: {{ incVat(product.pricePrevious, product.vatRate) }} kr {{ incVat(product.price, product.vatRate) }} kr {{ incVat(product.pricePrevious, product.vatRate) }} kr {{ incVat(product.price, product.vatRate) }} krTotalt {{total(product.quantity, product.price, product.vatRate)}} kr
Totalsumma(inkl.moms):
{{incVat(basket.totalInclVat, 1)}} kr
Favoriter
Svar: Vi kommer att avisera dig via sms så snart din vara finns att hämta på önskad varuutlämning (Kungens Kurva, Sollentuna och Södermalm)
Stalands lagerför en hel del varor inom nästan alla våra olika kategorier. Du ser enkelt om varan finns i lager inne på varje specifik produkt. Vårt centrallager ligger i anslutning till vår butik i Kungens Kurva för omedelbar avhämtning (under våra öppettider). Du kan också välja att hämta vid vår varuutlämning i butikerna på Södermalm och i Sollentuna, men då dröjer det ytterligare några dagar.
Nej, vårt centrallager ligger i Kungens Kurva och där finns alla de varor som är märkta som lagervara. Butikerna i Sollentuna och Kungens Kurva har accessoaravdelningar med mattor, belysning, porslin m.m med egna mindre butikslager av just inredningsdetaljer. Om du är osäker, kontakta önskad butik.
I nuläget är det lättaste att kontakta närmsta butik och höra efter (se våra butikers kontaktuppgifter här). Annars kan du maila oss på info@stalands.se så försöker vi hjälpa dig.
Stalands har sex fysiska butiker runt om i Stockholm. Du hittar oss på Södermalm och i Nacka, Sollentuna, Täby, Vällingby samt Kungens Kurva. För att se kontaktuppgifter till din närmsta butik, klicka här
Nej, vårt centrallager ligger i Kungens Kurva och där finns alla de varor som är märkta som lagervara. Butikerna i Sollentuna och Kungens Kurva har accessoaravdelningar med mattor, belysning, porslin m.m med egna mindre butikslager av just inredningsdetaljer. Om du är osäker, kontakta önskad butik.
I nuläget är det lättaste att kontakta närmsta butik och höra efter (se våra butikers kontaktuppgifter här). Annars kan du maila oss på info@stalands.se så försöker vi hjälpa dig.
Vi har 3 års reklamationsrätt på våra varor (gäller ej slitage eller handhavandefel).
Om det är fel på varan kontaktar du i första hand den butik du har handlat hos. För att vi ska kunna hjälpa dig behöver vi ditt ordernummer, beskrivning och foton av skadan samt om möjligt foto på möbelns stämpel (produktid). Här hittar du vårt formulär för reklamationer om du har handlat direkt på stalands.se
Så fort vi mottar din reklamation startar vi ett reklamationsärende och en s.k serviceorder skapas. För tillfället är handläggningstiden för serviceärenden något längre än normalt, men vi gör självklart vårt bästa för att hjälpa dig så snart vi kan.
I vissa fall har vi också möjlighet att skicka ut en serviceman för att undersöka, bedöma och eventuellt åtgärda problemet på plats.
Vid köp i vår e-handel stalands.se gäller reglerna om ångerrätt i enlighet med lagen om distansavtal. Detta gäller dock inte varor som är beställningsvaror, dvs varor som inte lagerförs utan måste beställas.
Om du ångrar ett köp av en lagervara har du 14 dagar från emottagande till att kontakta oss. Skicka då ett mail eller ring oss och meddela att du önskar returnera din vara. Vi behöver då ordernummer samt veta vilken vara det gäller.
När du ångrat köpet och kontaktat oss via telefon eller mail för att meddela detta skickar du tillbaka varan till oss eller återlämnar den hos något av våra utlämningsställen (varuutlämningarna Södermalm, Sollentuna och Kungens Kurva). Du står själv för eventuella fraktkostnader samt för varans skick. Spara alltid originalemballage och returnera varan i dessa. Varan får inte vara använd när den returneras.
När vi får tillbaka varan gör vi en bedömning av varans skick innan vi återbetalar varan. Om vi inte kan sälja varan som ny har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag.
Var noga med att kontrollera din vara direkt vid mottagandet. Transportskador ska noteras på fraktsedel i samband med att varan kvitteras så att såväl du som kund samt åkeri får en kopia av det inträffade. Kontakta därefter den butik där inköpet gjorts så snart som möjligt.
Leveranstiderna skiljer sig väldigt åt. Vissa leverantörer har egna lager och kan leverera inom 1-3 veckor medan andra tillverkar först vid beställning. Självklart kan också leverantörers lager ta slut och det är flera länkar i kedjan med underleverantörer. Därför har vi svårt att säga några exakta leveranstider utan lägger oss i intervallet 4-8 veckor (12 veckor nu med påverkan från Covid-19) och kan ge ett närmare svar först när vi får ordererkännande från vår leverantör.
Ja, vi levererar inom hela Sverige och använder oss av olika speditörer beroende på var i Sverige man bor. Vid leveranser till mindre öar utan fast broförbindelse levererar vi till närmsta kajplats på fastlandet.
Det beror på och vi har flera alternativ att välja bland. Du kan kostnadsfritt hämta din order vid något av våra utlämningsställen (Kungens Kurva, Sollentuna och Södermalm). Beroende på storlek och vikt kan du välja postpaket för 99:- där du då får ditt paket levererat till ditt närmsta postombud. Bor du i Storstockholm kan du välja kvällsleverans för 590:-, dagsleverans för 690:- och i vissa fall inklusive enklare montering samt bortforsling av emballage för 990:-. Till övriga Sverige levererar vi med DHL för 690:-.
Om du har valt hemleverans kontaktar antingen vår leveransavdelning, speditör eller åkeri dig via telefon eller sms-avisering för att boka in tid för leverans. Tänk på att det tar olika lång tid att få varorna. Vi har mycket varor i lager men majoriteten är fortfarande beställningsvaror som tar olika lång tid för oss att få in till lager.
Felaktig format på e-post
Du prenumererar nu på vårt nyhetsbrev
Din E-postadress finns redan registrerad
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel vad gäller produktinformation och priser, samt att bilder inte alltid exakt återger en produkts utseende.
Vi använder cookies för att förbättra din shoppingupplevelse. Genom att surfa på vår webbplats godkänner du användandet av cookies. Läs mer